Trek je met laadpalen effectief meer bezoekers naar je winkel of horecazaak?

Heel wat winkeliers en horeca ondernemers twijfelen over de impact van laadpalen. Ze zijn bang dat deze investering niet het gewenste rendement behaalt, en weinig of geen extra bezoekers aantrekt. Niets is minder waar, want deze laadpunten zorgen effectief voor meer omzet.

Laadpunten verschijnen op laadkaarten

Vrijwel alle elektrische wagens zijn uitgerust met een navigatiesysteem dat laadstations in de buurt toont. Daarnaast bestaan er nog verschillende smartphone apps, zoals Chargemap, Plugsurfing en Smoov.

Via deze oplossingen ontdekken mensen jouw onderneming. Ze worden letterlijk tot aan je deur begeleid. Handig, toch?

Tijd tijdens het opladen

Een elektrische auto volledig laden doe je niet binnen 5 minuten. Het neemt wat tijd in beslag. Tijdens het wachten bezoeken de meeste e-rijders een winkel of eetgelegenheid in de buurt om even te ontspannen. Een laadpaal zorgt dus effectief voor meer bezoekers en meer omzet.

Mensen zoeken naar locaties met een laadpaal

Heel wat consumenten maken een beslissing op basis van de aanwezigheid van een laadpaal. Kijk maar eens naar de suggesties van Google:Suggestie Google Laadpaal

Een laadpaal bij een hotel of restaurant biedt extra gemak. Zo hoef je onderweg niet te stoppen bij een afgelegen laadstation, maar kan de auto opladen terwijl je eet of slaapt. Dat is een win-win situatie.

Zelf elektrische laadpalen plaatsen?

Kies voor innovatie en een toekomstgerichte partner voor uw laadoplossing.